Menu Close

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ: ΕΠΤΑΜΗΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

ellhnika deuterhglossa

Επτάμηνο Πρόγραμμα Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Ξένης Γλώσσας

Το πρόγραμμα είναι διαθέσιμο, οι εγγραφές άρχισαν.

Δηλώστε τώρα το ενδιαφέρον σας για να σας ενημερώσουμε για την ολοκλήρωση της εγγραφής σας.

Σκοπός του Προγράμματος είναι η εξειδίκευση των συμμετεχόντων σε κομβικά θέματα (θεωρητικά και πρακτικά) διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και η καλλιέργεια και ανάπτυξη των επαγγελματικών δεξιοτήτων τους.

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ: Τηλεκατάρτιση

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 460 ώρες

ΚΟΣΤΟΣ: 500 ευρώ

ΦΟΡΕΑΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ: Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου

Τα Προγράμματα Συμβουλευτικής και Επαγγελματικής Ενδυνάμωσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου ανακοινώνουν την έναρξη της διαδικασίας υποβολής αιτήσεων για την εισαγωγή στο επτάμηνο μοριοδοτούμενο πρόγραμμα με θέμα τη ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.

Σκοπός προγράμματος

Σκοπός του Προγράμματος είναι η εξειδίκευση των συμμετεχόντων σε κομβικά θέματα (θεωρητικά και πρακτικά) διδασκαλίας της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και η καλλιέργεια και ανάπτυξη των επαγγελματικών δεξιοτήτων τους.

Ειδικότερα, η προσέγγιση σύγχρονων αρχών και τεχνικών της επικοινωνιακής μεθόδου διδασκαλίας σε άτομα με διαφορετικές επικοινωνιακές, συναισθηματικές και μαθησιακές ανάγκες, ατομικούς ρυθμούς μάθησης, δεξιότητες και πολιτισμικές αναφορές (θρησκεία, έθιμα, συνήθειες, αξίες κλπ) για την κατάκτηση δεξιοτήτων. Τα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου επιχειρούν να καλύψουν τα κενά στην κατάρτιση των εκπαιδευτικών, των στελεχών ανθρωπιστικών οργανώσεων και των πολιτών, σχεδιάζοντας και οργανώνοντας επιστημονικά επαγγελματικά προγράμματα, διεπιστημονικά και καινοτόμα, τα οποία ανοίγουν νέες ατραπούς και διεξόδους σε εκείνους, που θα τα παρακολουθήσουν.

Στόχοι του προγράμματος:

Η κατανόηση και η γνωστική εμβάθυνση του ρόλου των ψυχολογικών και ψυχοκοινωνικών παραγόντων που συνδέονται με τη μάθηση, τη διδασκαλία και την προσαρμογή των μαθητών στο εκπαιδευτικό πλαίσιο.

Η εξοικείωση με τις αρχές και μεθόδους της εκπαιδευτικής ψυχολογίας.

Η κριτική σύγκριση των θεωριών μάθησης με σκοπό την απόκτηση γνώσεων και βασικών δεξιοτήτων για διευκόλυνση μαθητών που χρειάζονται στήριξη στη μάθηση ή/και την προσαρμογή τους στο σχολείο.

Η ευαισθητοποίηση ότι η σχολική ψυχολογία θεωρείται σήμερα ως ένας από τους βασικότερους και νευραλγικότερους κλάδους της εφαρμοσμένης ψυχολογίας αφού ασχολείται με τη διαμόρφωση, την εξέλιξη αλλά και με τις επιπτώσεις στην προσωπικότητα του ατόμου εξαιτίας της καθοριστικής και μακροχρόνιας δυναμικής που αναπτύσσει το άτομο με το σχολείο και τη σχολική ζωή –  από το νηπιαγωγείο μέχρι και το λύκειο.

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος ο/η επιμορφούμενος/η θα είναι σε θέση να:

Α) Σε επίπεδο γνώσεων

  • Η κατάκτηση της γνώσης των ιδιαιτεροτήτων της ελληνικής
  • Η γνώση του βασικού μηχανισμού της ελληνικής
  • Η κατανόηση των βασικών μοντέλων διδασκαλίας

Β) Σε επίπεδο ικανοτήτων/δεξιοτήτων

  • Η ικανότητα υιοθέτησης και εφαρμογής αποτελεσματικού διδακτικού μοντέλου
  • Η ικανότητα διδασκαλίας σε αλλόγλωσσους μαθητές

Γ) Σε επίπεδο αξιών

  • Η υιοθέτηση κουλτούρας ισότιμης πρόσβασης στην εκπαίδευση και η χωρίς διακρίσεις ή περιορισμούς εκμάθηση της ελληνικής σε αλλόγλωσσους μαθητές
  • H εκτίμηση της «διαφορετικότητας» και ειρηνικής συνύπαρξης, δημιουργίας και προόδου

Σε ποιους απευθύνεται το πρόγραμμα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους επιμορφούμενους, που μπορούν να εργαστούν αυτόνομα και εντατικά, με τους δικούς τους ρυθμούς μάθησης, ώστε να ανταπεξέλθουν σε ασύγχρονη διδασκαλία με εμπλουτισμένο και απαιτητικό περιεχόμενο. Αν και τα Προγράμματα έχουν σχεδιαστεί για το ευρύ κοινό με τη φιλοσοφία και τις αρχές της διά βίου μάθησης, απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, κοινωνικούς επιστήμονες, εργαζόμενους στην υγεία και στην πρόνοια, ειδικούς της ψυχικής υγείας, σε φοιτητές, σε γονείς και σε ανθρώπους, που θέλουν να διευρύνουν τους γνωστικούς τους ορίζοντες αναφορικά με τα μοντέλα της συμβουλευτικής και της εκπαιδευτικής παρέμβασης, την παροχή υποστήριξης στο σχολικό και οικογενειακό πλαίσιο και γενικότερα τον εφοδιασμό με ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα στην αγορά εργασίας.

ECVET και Μοριοδοτήσεις

Όλα τα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου, προσφέρουν Ευρωπαϊκές Πιστωτικές Μονάδες Επαγγελματικής Κατάρτισης ECVET. Ενδεικτικά, ένα πρόγραμμα 460 ωρών πιστώνει 23 ECVET. Τα περισσότερα προγράμματα, μοριοδοτούνται ως σεμινάρια, που οργανώθηκαν από δημόσιο Πανεπιστήμιο.

Διδακτικές ενότητες:

Διδακτική ενότητα 1: Ιστορία και εξέλιξη της ελληνικής γλώσσας – Όψεις της Γλώσσας Γλωσσική Διδασκαλία σε παιδιά.-εστίαση στον ειδικό μαθητικό πληθυσμό (πρόσφυγες-μετανάστες)

Διδακτική ενότητα 2: Κοινωνικές νόρμες για τη σχολική ενσωμάτωση και συνεκπαίδευση αλλογενών – Στοιχεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης-χαρακτηριστικά και ανάγκες μεταναστών και προσφύγων μαθητών

Διδακτική ενότητα 3: Διαχείριση πολιτισμικής τάξης

Διδακτική ενότητα 4: Σχεδιασμός και διαχείριση μαθήματος διδασκαλίας της ελληνικής

Διδακτική ενότητα 5: Θέματα αξιολόγησης-Η Αξιολόγηση στην Ελληνική ως Δεύτερη/Ξένη Γλώσσα

Διδακτική ενότητα 6: Εισαγωγή στη Μεθοδολογία Έρευνας των Κοινωνικών Επιστημών

Διδακτική ενότητα 7: Ενδυνάμωση δεξιοτήτων σε συνεργαζόμενους φορείς ή εργασία και μεθοδολογία έρευνας