Πιστεύεις κι εσύ ότι το ταξίδι είναι το μόνο πράγμα που ενώ το πληρώνεις, σε κάνει πλουσιότερο; Άνθρωποι, γεύσεις, εικόνες, μουσικές και όλα όσα ανακαλύπτεις ταξιδεύοντας, είναι εμπειρίες που κάποιοι απλά τις αφήνουν να γίνουν αναμνήσεις και άλλοι τις καταγράφουν για να τις μοιραστούν με τον κόσμο όλο!  Αν κάθε ταξίδι σου γίνεται αφορμή για έμπνευση και θέλεις να γράψεις γι΄ αυτό, αν δοκιμάζεις όπου κι αν πας ντόπιες ή «πειραγμένες» γεύσεις μετά μανίας, αν σε συναρπάζουν οι διαφορετικοί πολιτισμοί, αν κάνεις πολλά χιλιόμετρα για να ανακαλύψεις μια μυστική παραλία ή «ταξιδεύεις» όταν περνάς ώρες ατελείωτες ακούγοντας ιστορίες από ξεχωριστούς ανθρώπους (ντόπιους, αθέατους ήρωες, αξιοσημείωτες μορφές), τότε το σεμινάριο «Ταξιδιωτική Δημοσιογραφία» σε φέρνει ένα βήμα πριν τη δημοσίευση των ταξιδιωτικών σου εμπειριών online, είτε έχεις δημοσιογραφικό υπόβαθρο, είτε όχι. Ίσως έφτασε εκείνη ακριβώς η στιγμή που το ταξίδι θα σε κάνει πλουσιότερο, όχι μόνο ως εμπειρία, αλλά και ως απολαυστικό επάγγελμα.

Το σεμινάριο αυτό απευθύνεται σε όλους όσοι αγαπούν τα ταξίδια και θέλουν να μάθουν την τεχνική της αφήγησης και δημοσιοποίησης μιας ταξιδιωτικής εμπειρίας, καθώς επίσης και σε επαγγελματίες του τουρισμού που θέλουν μέσω της δημιουργίας ταξιδιωτικού περιεχομένου, να προσελκύσουν το διαδικτυακό κοινό.

Αποτελείται από πέντε διδακτικές ενότητες (δηλαδή πέντε 3ωρες συναντήσεις), με έμφαση στην πρακτική εφαρμογή. Μετά το τέλος του σεμιναρίου, ο κάθε συμμετέχοντας θα είναι σε θέση να γράφει ταξιδιωτικά κείμενα με τρόπο κατανοητό και ελκυστικό προς το κοινό, αλλά και να τα δημοσιεύει/ προωθεί σε ψηφιακή πλατφόρμα της επιλογής του.

 

  1. Εισαγωγή στην ταξιδιωτική δημοσιογραφία (3 ώρες)

Στην πρώτη ενότητα, οι συμμετέχοντες κατανοούν το τοπίο της ταξιδιωτικής δημοσιογραφίας (travel media, ταξιδιωτικοί οδηγοί, social media) και ανακαλύπτουν διάσημους travel bloggers, που είναι opinion-leaders στον χώρο του ταξιδιού. Επίσης μαθαίνουν τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας επιτυχημένος δημοσιογράφος ταξιδιού, σε τι διαφέρει από τον blogger και ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες του ταξιδιωτικού ρεπορτάζ.

Πρακτική εφαρμογή: Γράφουμε ένα σύντομο ταξιδιωτικό κείμενο και το δημοσιεύουμε online σε παγκόσμιο ταξιδιωτικό οδηγό συμμετοχικής δημοσιογραφίας.

 

  1. Είδη ταξιδιωτικού ρεπορτάζ (3 ώρες)

Σε αυτή την ενότητα οι συμμετέχοντες μαθαίνουν να διακρίνουν τα είδη ταξιδιωτικού ρεπορτάζ, κατανοούν το κοινό τους και τον τρόπο με τον οποίο θα προσεγγίσουν καλύτερα το θέμα που τους ενδιαφέρει (γαστρονομία, αγροτουρισμός, extreme sports, θρησκευτικός τουρισμός κ.ο.κ.). Εξετάζουν παραδείγματα καλής πρακτικής από τα διασημότερα travel blogs στο κόσμο.

Πρακτική εφαρμογή: Μαθαίνουμε πώς θα δημιουργήσουμε και θα χειριστούμε μια διαδραστική, ψηφιακή πλατφόρμα για να δημοσιεύουμε τα κείμενα μας.

 

  1. Βασικές τεχνικές συγγραφής ταξιδιωτικού ρεπορτάζ ( 3 ώρες)

Μετά από την παρακολούθηση αυτής της ενότητας οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να γνωρίζουν πώς οι εμπειρίες γίνονται αφήγηση και μπαίνουν στη φόρμα του ρεπορτάζ. Θα μάθουν με ποια κριτήρια αναζητούμε τις πηγές, γράφουμε έναν ελκυστικό τίτλο και δομούμε ένα ταξιδιωτικό κείμενο, ανάλογα με το αν πρόκειται να δημοσιευθεί στον Τύπο, την Τηλεόραση, το Ραδιόφωνο ή το Διαδίκτυο.

Πρακτική εφαρμογή: Γράφουμε ένα ταξιδιωτικό ρεπορτάζ και το δημοσιεύσουμε στην ψηφιακή μας πλατφόρμα.

 

  1. Δημοσιοποίηση/ προώθηση ταξιδιωτικού ρεπορτάζ (3 ώρες)

Μετά από την παρακολούθηση αυτής της ενότητας, οι συμμετέχοντες θα γνωρίζουν διάφορες τεχνικές για να δημοσιοποιήσουν το κείμενο τους στο Διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας το κατάλληλο ύφος και τα κατάλληλα κανάλια επικοινωνίας (Facebook, Pinterest, Instagram, Youtube, Foursquare, Medium, Twitter). Επίσης, θα μάθουν πώς να χρησιμοποιούν τις δυνατότητες των social media για την προώθηση των κειμένων αλλά και του δικού τους προφίλ ως travel journalists.

Πρακτική εφαρμογή: Προωθούμε ένα ταξιδιωτικό ρεπορτάζ, επιλέγοντας έναν από τους τρόπους που παρουσιάστηκαν στην συνάντηση.

 

  1. Το ταξιδιωτικό ρεπορτάζ ως αμειβόμενο επάγγελμα (3 ώρες)

Στην τελευταία διδακτική ενότητα, οι συμμετέχοντες μαθαίνουν τρόπους για να μετατρέψουν την αγάπη τους για το ταξίδι σε ένα επικερδές επάγγελμα. Κατανοούν πώς μπορούν να δημιουργήσουν ταξιδιωτικό περιεχόμενο που να εμπεριέχει τοποθέτηση προϊόντος και σε τι διαφέρει το διαφημιστικό άρθρο από το απλό ταξιδιωτικό κείμενο. Επίσης, κατανοούν πώς μπορούν να συνεργαστούν με επαγγελματίες travel bloggers, να προσελκύσουν χορηγίες ή διεθνή travel media στο δικό τους blog, να συμμετέχουν σε δημοσιογραφικές αποστολές για την προώθηση του τουρισμού.

Πρακτική εφαρμογή: Μελετάμε παραδείγματα καλής πρακτικής και αναζητούμε δυνατότητες συνεργασίας στο Διαδίκτυο. 

 

«Ζορνάλ»: Προσφέρεται απολαυστική συνέχεια με την ημερήσια δραστηριότητα «Ζορνάλ» που έχει ως στόχο την πρακτική εφαρμογή όλων όσων προηγήθηκαν στις συναντήσεις της «Ταξιδιωτικής Δημοσιογραφίας». Μετά την ολοκλήρωση του σεμιναρίου, όσοι συμμετέχοντες επιθυμούν, έχουν την δυνατότητα -υπό την παρουσία, καθοδήγηση και πρόταση της εισηγήτριας- να κάνουν επιτόπιο ρεπορτάζ σε προκαθορισμένο σημείο αναφοράς της Θεσσαλονίκης. Η ίδια η πόλη, η αίσθησή της, οι μικρόκοσμοι και οι άνθρωποι εντός τους, μας εμπνέουν για εξερεύνηση και βιωματική εμπειρία, που είναι τα βασικά συστατικά της ταξιδιωτικής δημοσιογραφίας!

Κατοχύρωση θέσης

Για την κατοχύρωση της θέσης σας είναι απαραίτητη η προκαταβολή του ποσού, που αναγράφεται στις πληροφορίες του σεμιναρίου, εντός 5 ημερών από την αποστολή της φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος.

Τρόποι πληρωμής εδώ.

 

Περιηγηθείτε σε όλα τα σεμινάρια της κατηγορίας!

dimosiografia-radiofono